Dieta lekkostrawna

salad-1426130-mWiele osób decydujących się na przejście na dietę, zaczyna od spożywania produktów lekkostrawnych. Produkty lekkostrawne są bardzo dobre dla naszego ciała, ponieważ nie musi on zużywać tak wiele energii na ich strawienie, nie obciążają więc one żadnego z naszych organów trawiennych. Do produktów lekkostrawnych zaliczyć należy przede wszystkim gotowane mięso drobiowe, nabiał, a także inne produkty nieprzetworzone.

 

Powinniśmy unikać natomiast przede wszystkim pokarmów pełnoziarnistych, ponieważ poprawiają one naszą przemianę materii, zmuszają organizm do pracy, co na pewno nie jest celem diety lekkostrawnej. Dieta lekkostrawna jest bardzo często polecana przez lekarzy osobom, które przeszły odpowiednie zabiegi chirurgiczne lub które po prostu mają problemy z układem trawiennym. Należy pamiętać, że dieta lekkostrawna nie obciąża naszego organizmu, przez co jest zwyczajnie zdrowa i w dłuższym okresie czasu na pewno pozwoli nam na zrzucenie zbędnych kilogramów o uzyskanie szczupłej, idealnej sylwetki.

Rola przypraw w diecie

Jeżeli podczas stosowania diety, chcielibyśmy nieco przyspieszyć jej efekty, warto do przyrządzanych posiłków dodawać odpowiedniego rodzaju przyprawy. Przyprawy służą do nadawania przyrządzanym posiłkom odpowiedniego smaku, nie mniej jednak przez wiele osób nie są wcale używane. Przyprawami, które przyspieszą naszą przemianę materii, a co za tym idzie pozwolą na uzyskanie szczupłej sylwetki w krótszym czasie, są przyprawy ostre typu chili czy czerwona papryka.

 

Przyprawy takie z łatwością zakupimy w osiedlowym sklepie, najczęściej w postaci proszku – także taką postać polecamy, ponieważ jest ona najbardziej praktyczna jeżeli chodzi o przyprawianie przygotowywanych posiłków. Przyprawy są więc bardzo ważnym elementem diety, nie powinniśmy z nich rezygnować nawet jeżeli nie jesteśmy przyzwyczajeni do ostrego smaku. Oczywiście nie powinniśmy przesadzać z przyprawianiem naszych potraw, ponieważ może to prowadzić do całkowitej utraty przyjemności z jedzenia, co na pewno nie jest pożądane ponieważ odchudzania, gdyż może prowadzić do nagłych ataków głodu, co z całą pewnością nie sprzyja osiągnięciu szczupłej sylwetki.

Produkty dietetyczne typu light

prosciutto-caprese-salad-1434271-4-mProduktami, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas odchudzania, są wyroby dietetyczne typu light. Produkty sygnowane logiem light lub fit bardzo często uznawane są przez nas za beztłuszczowe, a co za tym idzie dietetyczne – niestety wielu producentów wykorzystuje naszą niewiedzę i zamiast tłuszczu, dodaje do takich produktów cukry w postaci węglowodanów, które na pewno do dietetycznych nie należą.

 

Powinniśmy więc wystrzegać się takich serków i innych produktów, bo jak widać nie mają one nic wspólnego ze zdrowym trybem odżywiania, a tym bardziej z dietą. Aby dowiedzieć się, czy dany produkt rzeczywiście jest zdrowy, warto przeczytać jego skład, w którym podane są wszystkie wartości odżywcze danego produktu – na tej podstawie zorientujemy się, czy dany produkt rzeczywiście jest dietetyczny. Oczywiście powinniśmy zachować w tym wszystkim także zdrowy rozsądek, ponieważ jakaś ilość cukrów zawsze w takich produktach będzie się znajdować, nie mniej jednak nie powinna ona przekraczać zalecanych ilości.

Jedzenie w pracy

Wielu z nas ma problem z utrzymaniem zdrowej diety przez codzienne obowiązki, które wcale odchudzaniu nie sprzyjają. Jednym z takich obowiązków jest praca, w której spędzamy znaczną część dnia jasne jest więc, że będziemy spożywać tam nasze dietetyczne posiłki. Aby zachować racjonalny tryb odżywiania i nie odpuścić diecie ani na chwilę, warto owe posiłki przygotowywać wcześniej w domu, dzięki temu będziemy mieli ścisłą kontrolę nad ich składem. Takie posiłki powinniśmy starannie zapakować w plastikowe opakowania, które umożliwią nam podgrzanie dietetycznego posiłku w pracy.

 

Powinniśmy także unikać dokupowania różnego rodzaju produktów w pracy, ponieważ zazwyczaj będą to produkty słodkie, bogate w węglowodany, które na pewno nie są dobre dla naszej diety. Wielu z nas nie ma w pracy czasu na spożywanie swoich posiłków, nie mniej jednak nie powinniśmy ich nigdy pomijać, ponieważ głodówka jest nawet gorsza od nieutrzymania diety. Pamiętajmy, aby przygotowane posiłki spożywać w pracy w równych odstępach, a na pewno osiągniemy wymarzoną sylwetkę.

Motywacja do diety

simple-salad-with-tomatoes-1407786-mOdchudzanie na pewno żadnej z nas nie kojarzy się z niczym przyjemnych, przynajmniej nie sam moment bycia na diecie. Odchudzanie jest pasmem wyrzeczeń, dlatego też wielu osobom z czasem brakuje motywacji do dalszych starań. Motywacja do stosowania diety jest jednym z kluczowych czynników wpływających na jej utrzymanie, co przekładać się  będzie bezpośrednio w postaci zgubionych kilogramów. Jeżeli brakuje nam motywacji lub po prostu mamy gorszy dzień, warto zajrzeć do Internetu i pooglądać imponujące metamorfozy innych, odchudzających się  osób. Na pewno będzie to dla nas zastrzyk pozytywnej energii, który pozwoli nam na zjedzenie dietetycznej sałatki z uśmiechem.

 

Kluczowym czynnikiem motywacji jest pozytywne myślenie, powinniśmy często więc myśleć o tym, jak z czasem zmieni się nasze ciało, jak ponętnie będziemy wyglądać w stroju kąpielowym podczas wakacji. Motywacja jest więc bardzo ważnym czynnikiem każdej diety, nigdy nie powinniśmy o niej zapominać, bo tylko pozytywne nastawienie da nam gwarancję wymarzonych rezultatów.